onsdag den 12. september 2012

Hva' med at koordinere indsatsen for ledige!

Nu har jeg desværre været ledig et stykke tid og oplevet hvad der bliver gjort fra A-Kassen, jobcentret og de såkaldte " 3.part" som kommunerne hyrer til at sætte gang i de jobsøgende.

I følge loven er der en del tidsfrister der skal overholdes, blandt andet at man skal til samtale/kontrol ca. hver 3. måned.

Hvad jeg ikke fatter er, at der ikke bliver koordineret. Jeg oplever konstant at blive indkaldt med kun en uges mellemrum til enten jobcenter/A-kasse, eller min "3.part".

Hvis det er for at få fat i dem der risikerer at gå i stå... var det så ikke smartere at indkalde forskudt, så det blev i A-Kassen for eksempel efter 1½ måned, jobcenter efter 3 måneder, A-Kassen igen efter 4½ måned... altså så man "aktiverede" den jobsøgende forskudt, i stedet for inden for samme uge hele tiden!!!

Tåbeligt og spild af ressourcer og penge, da det er nøjagtigt de samme ting der skal gennemgåes. For mig, der hele tiden har søgt meget aktivt, har det stort set kun taget ½ time ved hver samtale, også selv om der står at jeg skal afsætte 2-3 timer. Til orientering synes jeg faktisk at jeg er blevet behandlet godt og med et ærligt ønske om at hjælpe og støtte... men der er nu engang kun de jobs der er... så ikke et ondt ord om A-Kassen eller Jobcentret/3. part... de gør hvad de kan.

Men hvorfor gøre det hele dobbelt - det må da koste en formue både for A-Kassen og kommunen?
Det MÅ kunne koordineres bedre!

Se også: www.hraun.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar